Η 6η Διαπεριφερειακή Συνάντηση στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου YESVolunteer (Fostering youth volunteering for personal and professional growth in a more social Europe), πραγματοποιήθηκε με επιτυχία το διήμερο 3–4 Μαρτίου 2026 στην Πάτρα.
Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος Interreg Europe και στοχεύει στην ενίσχυση του εθελοντισμού των νέων ως μοχλού προσωπικής εξέλιξης, επαγγελματικής ενδυνάμωσης και ενεργούς συμμετοχής στη δημόσια ζωή και στη διαμόρφωση πολιτικών.
Οι εργασίες της συνάντησης πραγματοποιήθηκαν στην αίθουσα του Περιφερειακού Συμβουλίου της Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, με επικεφαλής τον Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Αχαΐας κ. Φωκίωνα Ζαΐμη. Στο πλαίσιο της σύσκεψης μεταξύ των εταίρων και των συμμετεχόντων συζητήθηκαν καίρια ζητήματα, όπως οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι νέοι στη σύγχρονη ευρωπαϊκή πραγματικότητα, η ανάγκη ενίσχυσης της πολιτικής παιδείας και η ουσιαστική ενεργοποίησή τους στα κοινά.
Ιδιαίτερη βαρύτητα δόθηκε στον ρόλο της ακαδημαϊκής κοινότητας στην προώθηση του εθελοντισμού. Η παρουσία της Αντιπρύτανη Φοιτητικής Μέριμνας και Πολιτισμού του Πανεπιστήμιο Πατρών, κυρίας Ελένης Αλμπάνη, καθώς και εθελοντών φοιτητών, ανέδειξε τη στρατηγική επιλογή του Ιδρύματος να ενσωματώνει τον εθελοντισμό στην πανεπιστημιακή ζωή ως εργαλείο καλλιέργειας κοινωνικής ευθύνης, δεξιοτήτων και ενεργού πολιτειότητας. Τονίστηκε ότι τα πανεπιστήμια μπορούν να λειτουργήσουν ως πυρήνες κοινωνικής καινοτομίας, διαμορφώνοντας ένα δυναμικό οικοσύστημα συμμετοχής των νέων σε δράσεις κοινωνικής προσφοράς, πολιτισμού και πολιτικής προστασίας.
Δόθηκε μεγάλη σημασία στην ανταλλαγή εμπειριών σχετικά με την ενσωμάτωση του νεανικού εθελοντισμού στα περιφερειακά εργαλεία πολιτικής, καθώς και στη σύνδεσή του με την επαγγελματική ανάπτυξη, την κοινωνική συνοχή και τη δημοκρατική συμμετοχή. Το γεγονός ότι όλοι οι εταίροι δεσμεύθηκαν για τη συνέχιση της συνεργασίας, αναγνωρίζοντας τον εθελοντισμό και τη συμμετοχή των νέων ως βασικό πυλώνα της δημοκρατίας, αποτελεί ισχυρή ένδειξη πολιτικής βούλησης και υπευθυνότητας απέναντι στο μέλλον των ευρωπαϊκών κοινωνιών.
Την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας εκπροσώπησαν τα μέλη της ομάδας εργασίας του έργου Κωνσταντίνα Λάνταβου και Ειρήνη Καφούσια.




